dijous, 27 de febrer del 2014

Diari d'aula de 1 eso C...

HOLA SÓC ROSA 1 ESO C:

Hui només entrar a classe hem corregit els problemes 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 i 27 de la pàgina 145 i en general han eixit molt bé. Tots eren més o menys del mateix estil, ja que hem d’aprendre a treballar en fraccions.

Com que hem acabat prompte de corregir, Amparo ens ha ficat els exercicis 28, 29, 30, 31 i 32 i hem començat a fer-los en classe per a resoldre els dubtes que tinguerem. Alguns inclòs els han acabat,i  altres han avançat molta feina.


Per finalitzar, Amparo ens ha dit que de deures fem els problemes que no hem acabat i els exercicis 5 i 7 de la pàgina 144.

dimecres, 26 de febrer del 2014

Diari d'aula...hui l'escriu Amparo

L'escric jo perquè Abel no ha enviat la seua entrada. Disculpeu-me però he estat esperant i la veritat és que s'ha fet tard.


Hui al començar la classe hem corregit l’exercici sobre el percentatge de memòria lliure que tenen diferents models de mòbils amb 16 Gb. Hem vist que alguns tenen un 80 % de memòria lliure mentre que altres només un 50 % (aproximadament)

Després hem corregit alguns exercicis que teníem pendents d’altres dies i hem començat a fer problemes sobre fraccions.


Deures per a casa: Pàg 145: exercicis 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27

dimarts, 25 de febrer del 2014

Diari d'aula...l'encarregada hui és Lara

Hola, sóc Lara:

Hui hem fet la classe de matemàtiques a l’aula d’informàtica 2.

Primerament, hem corregit les activitats del dijous. Després, la professora ens ha posat l’activitat 17 de la pàgina 145, perquè la férem a classe. Seguidament, ens ha ensenyat unes fotografies de la “Llotja de València” i de les “Torres de Quart” (preses per Amparo el dissabte passat), les quals fan referència a les matemàtiques, i que estan penjades al blog. També ens ha ensenyat els resultats i els comentaris del problema de “Formes+colors = nombre” i de la oració de l’escriptor rus Tolstoi. Per últim, ens ha ensenyat el problema de la setmana i ens ha manat per a casa un problema de les bateries dels mòbils, el qual està al blog però s’ha de fer a la llibreta i no hem de contestar-lo al blog.


diumenge, 23 de febrer del 2014

El problema de la setmana...l'estàtua d'or

Pal·las era una deessa de l'Antiga Grècia. En un llibre del segle III ad C. escrit per Metrodoro i anomenat “Antologia Palatina”, es llig aquest text:

 “Sóc una estàtua de Pal·las d'or, al martell modelada; el noble metall és ofrena de poetes de profund talent. Carisos ha proporcionat la meitat de l'or, un vuitè Terpis i Solón un dècim; Temisón un vintè.Falten nou monedes, donades per Aristodicos”. 


Raona quin era el preu de l'estàtua.

Recordeu que les vostres solucions han d'estar raonades i justificades i que es faran públiques el diumenge 2 de març

Quin és l'espai de memòria lliure del teu telèfon?

Cada telèfon ha de sacrificar part de la seua memòria interna per al sistema operatiu. Però molts fabricants posen a més aplicacions moltes vegades innecessàries.

Aquesta imatge és una comparativa del blog de tecnologia Which? de la capacitat real d'emmagatzematge en la memòria interna de diversos smartphones de 16 Gb, dels quals cada marca ocupa una part per al seu sistema operatiu i aplicacions precarregades.





La imatge mostra l’espai lliure de cada model, tots ells de 16 GB de capacitat. Com sabeu  1 GB és el símbol que s’utilitza per a indicar un gigabyte que és una unitat d'emmagatzematge d'informació equivalent a 109  bytes.

Calcula la fracció i el percentatge de la capacitat real d’emmagatzematge de cadascun dels models.

Matemàtiques prop de tu

Ahir dissabte vaig anar a València amb uns quants companys de professió i vam visitar la Llotja i les Torres de Quart. Vaig pensar que era una bona ocasió per fotografiar detalls, objectes i formes  que contingueren alguna referència matemàtica. Les fotos que vos mostre retraten portes, taulells, finestres, escales, espais,...objectes normals, però les seues formes geomètriques i la seua simetria li confereixen harmonia i bellesa.

Rombes, hexàgons i dodecàgons estrellats formant un preciós mosaic recobreixen una porta de la Llotja.

Taulells del sòl de la Camara Daurada, quadrats formant cub que pareix que tinguen volum.


Vitrall amb cercles concèntrics i radis fomant quadrats i enquadrats amb un mosaic de  més quadrats i trapezis...


Porta adornada amb tatxetes formant diferents figures, quadrats, cercles, espirals... pareix com un encaix, en la porta de l’Església de La Companyia.

Totes les altres fotos són de les Torres de Quart. El sostre vist des de dins...

detalls de diferents portes, tetraedres i semicircumferències adornant-les...


Una escala per accedir a l'última planta

Una paret...

L’espiral que forma l’escala al pujar per dins de la torre...


 i des de dalt aquestes 9 taules, en un quadrat 3 x3,  i en cada taula, 4 cadires, tot col·locat extremadament ordenat, en files i columnes perfectes.


dijous, 20 de febrer del 2014

Diari d'aula...escrit per Sara voluntàriament

Hola sóc Sara de 1rC:

  Hui quan hem entrat a classe hem repassat les fraccions equivalents i la simplificació de les fraccions per a que ningú tinguera dubte de l' explicació d'ahir. També ens ha dit que aquest examen el farem junt amb el tema 8 o amb alguna part del tema 8, perquè hi ha molt poca teoria al tema 7. Seguidament hem corregit les activitats que teníem per a hui.

 Després,  Amparo ens ha explicat els problemes amb fraccions, i com a exemple ens ha posat la fracció que hi ha de xics a la classe 13/23,  i la de les xiques 10/23 i hem fet més problemes, els quals Amparo, ha explicat.
Finalment, ens ha posat unes activitats per a practicar aquests problemes:
    
    pàg.143,act.1 i,2
    pàg.144 act.9,13, i 14 
    I de la pàg.145 act.15 i 16.

Un diari molt ben descrit, escel·lent Sara.


dimecres, 19 de febrer del 2014

Diari d'aula..la profe obliga a Noelia

Hola, sóc Noelia.

Hui en classe, només entrar, Empar ens ha donat les notes del examen que vam fer l'altre dia, i ens ha dit que generalment estan prou bé. 

A continuació hem corregit una activitat que teniem de deures, que tractava de passar fraccions a la forma decimal.

Seguidament, ens ha explicat que dues fraccions són equivalents si tenen el mateix valor, i que podem aconseguir fraccions equivalents a una, multiplicant o dividint numerador i denominador pel mateix número (quan les dividim estem simplificant la fracció).

Finalment ens ha ficat unes activitats per a practicar el que hem donat:

           pàg.141 activitats 2 i 8, pàg.142 activitat 12.


dilluns, 17 de febrer del 2014

Diari d'aula...ja ha vingut Rubén

Hui a classe hem començat parlant del blog. Primer hem resolt el problema de la setmana. Hem tornat a vore el vídeo i ens hem adonat que el protagonista de l'escena ha comés quatre errors en els càlculs.  També ens hem fixa't en una imatge que ha afegit al blog on es representen diferents fruites tallades per la meitat i ens ha explicat que totes elles representaven 1/2, però 1/2 de diferents elements són diferents. Hem llegit una frase d'un escriptor rus i ens ha demanat que la comentarem i que li enviarem la resposta pel blog. Hem llegit el problema de la setmana que consta de diferents formes cadascuna de les quals té un valor diferent i hem d'investigar quin és aquest valor. 

Després ens ha posat un powerpoint on ella ens ha posat diverses activitats sobre les fraccions: la primera tenia dibuixades diferents formes de representar un quart a partir d'una mateixa figura, la segona demana si 1/4+2/3 era més gran o més xicotet que 1 i després hem fet altres tres activitats.

Per acabar ens ha explicat que una fracció és una divisió indicada i que si calculem el seu valor pot donar un decimal exacte o un de periòdic

Per a seguir practicant fraccions ens ha manat el deure següent :
Pàg. 138 activitats 13 i 16

Què significarà el que està en cursiva?


diumenge, 16 de febrer del 2014

Diari d'aula...on està Rubén?

Altra vegada ha passat:


Hui hauré d'escriure el diari d'aula, Rubén no ho ha fet. És un poc tard, però he estat esperant fins ara perquè pensava que ho escriuria.

El dijous dia 14 de febrer començarem el tema 5, les fraccions (en el llibre el tema 7). Exceptuant un company tots havíem deixat el llibre a casa  perquè aquest tema està en el següent volum. La professora ens ha recordat el significat d’una fracció, les fraccions expressen parts de la unitat, els termes d’una fracció (numerador i denominador) i les fraccions com operadors sobre una quantitat.
Com que no portaven llibre, ha copiat els exercicis en la pissarra. I hem fet de la pàgina 136 exercicis 1, 2, 3 i 4. També ens ha ensenyat a calcular mentalment parts d’una quantitat com ½ de 8, ¼ de 8, ¾ de 8...

També ha comentat que l'actitud de la classe, en general, no ha sigut gens adequat. Hem xerrat massa.


Per a casa: Pàgina 137: exercici 6, 7, 8, 9 , 10, 11


Vos recorde que el diari s'hauria de fer el mateix dia, és així quan té sentit perquè l'objectiu final és que siga una eina útil.

Problema de la setmana...Formes + Color = Nombre

Les formes de colors  de la imatge representen a onze dels nombres del 0 al 12. Cada forma té un valor (nombre) diferent.


Podries descobrir el valor de cadascuna de les figures a partir de les multiplicacions que apareixen baix?


L'últim dia per enviar la solució serà el diumenge 23 de febrer a les 20:00.  

Ja podeu vore les vostres solucions al problema quins càlculs més estranys. Prompte donaré la solució i vos comentaré les vostres respostes.




La professora proposa...una frase

Acabem de començar el tema de fraccions i, buscant material que poguera agradar-vos, m’he trobat en aquesta frase que se li atribueix a León Tolstoi (1828-1930):

Un home és com una fracció el numerador de la qual correspon al que ell és, mentre que el denominador és el que creu ser. Com més gran és el denominador, més xicoteta és la fracció.

Que vos pareix? Podríeu fer algun comentari a la frase?

Tolstoi va ser un novel·lista rus i és considerat un dels més grans escriptors de la literatura mundial. Les seues obres més representatives són Ana Karenina i Guerra i Paz .

dimecres, 12 de febrer del 2014

Diari d'aula...aquesta vegada sí Maria

Hola sóc Maria:

Hui, la mestra ha vingut més prompte per a fer l´èxamen de nombres enters i negatius i així poder acabar-lo a temps, a mi m´ha paregut prou fàcil. Per sort quan ha tocat la sirena tots el teníem acabat i  hem entregat tots els exercicis del tema 4.

dilluns, 10 de febrer del 2014

Diari d'aula...hui l'escriu Selena

Hola, sóc Selena de 1C

Hui només entrar-hi a classe, Amparo ens ha explicat el problema de la setmana “Quins càlculs més estranys”. Seguidament, hem corregit les activitats que hi havia per a hui (Pàgina 89 10, fixa 1-2-6-7-8-9).Com hi havia gent que hi tenia dubtes, ens ha recordat com fer les operacions amb nombres enters. Després ens ha repartit una fitxa per a deures "enigma"  sobre nombres enters. En aquesta activitat hem de resoldre operacions, el resultat de cadascuna correspon a una lletra, finalment en la graella hem de substituir cada nombre per la lletra corresponen. Aquesta activitat és molt pareguda a un autodefinit. En acabar l'activitat tindrem una frase de Antonio Machado.
També ens ha recordat que el pròxim dimecres dia 11 farem l'examen del tema 4

diumenge, 9 de febrer del 2014

Quins càlculs més estranys!

Vos convide a vore la escena d’una pel·lícula que es titula “Factótum”. El protagonista fa uns càlculs molt estranys, sereu capaços de trobar tots els errors que comet?


Teniu de temps fins el diumenge dia 16 de febrer a les 20:00 i les faré públiques a les 22:00 del mateix dia. Ànim!

divendres, 7 de febrer del 2014

Diari d'aula ... escrit per Esther, benvinguda

Hola sóc Esther de 1C,

Hui en classe hem corregit els exercicis que ens va dir el dimarts .
Hi havia un exercici que no enteníem molt bé aleshores l'ha explicat. També hem comentat un poc el blog i després ens ha manat les següents tasques:

       Pàg 89: exercici10

I ens ha manat d'una fitxa les dos primeres activitats de operacions combinades i les quatre primeres dels problemes.

Degut a qüestions personals les solucions del problema les faré visibles més tard i el problema de la setmana també

dijous, 6 de febrer del 2014

Practiquem potències

Si voleu repassar les potències cliqueu damunt de la imatge i accedireu a un document amb exercicis per a repassar les potències i les seues propietats. Si esteu interessats podeu resoldre’ls i mostrar-me’ls, és un treball voluntari, però vos vindrà bé per a preparar l'examen.



dimecres, 5 de febrer del 2014

Diari d'aula ...aquesta vegada és Ana qui l'escriu.

Hola, sóc Ana 1eso C.

Hui hem començat parlant del problema de la setmana ''conills i gossos'', perquè un company no havia trobat la pista, ara ja està resolt. A continuació hem comentat sobre uns fulls de treball de nombres enters i la professora ha dit que en general estan prou bé. Seguidament hem començat ha corregir, l'activitat 9 de la pàgina 89 que tractava sobre potències de base entera (positiva i negativa) la professora ens ha ensenyat a fer-ho directe.
Finalment, per a comprovar que tots havíem entès la novetat explicada ens ha ficat les següents activitats: 

       pàg.93:  act.37-38-39.


Ana ha sigut valenta, la primera que escriu l'entrada i que és publicada amb les faltes d'ortografia. Torne a insistir, és important que sigueu vosaltres els que corregiu.

dimarts, 4 de febrer del 2014

Diari d'aula...


Diari escrit per la professora

Com que Maria està tardant molt en enviar el correu per poder-lo publicar he decidit de redactar-lo jo. 


El dimarts a classe Amparo ens va mostrar de nou blog, ens fixarem en una imatge que apareix a la dreta i que ens mostra una propietat molt curiosa dels quadrats de 1, 11, 111, 1111, … els resultats són tots nombres capicues. També ens va preguntar si sabíem què era aquella figura que apareix bais dels alumnes participants i la veritat que ningú s’havia fixat, no recorde qui en aquell moment va descobrir que era un rellotge on les manetes eren com satèl·lits i els hores eres cossos del cel.

Estiguérem comentant també el problema de la setmana del conill i del gos, ens va animar a participar i ens va dir que colgaria una pista per a que ens resultara més fàcil.

Després corregirem tots els exercicis que teníem de deures , tots ells de potències i per a casa aquests altres

       Pàg 89: exercicis 8, 9
       Pàg 92: exercicis 30, 31, 32

Aprofite l’entrada per recordar-vos que és important escriure amb correcció i sense faltes d’ortografia, per això d’ara endavant les corregiré amb roig i així podreu fixar-vos i anar millorant. Escriure bé és un hàbit que també interessa tindre quan fem mates perquè les mates també són un llenguatge.

dilluns, 3 de febrer del 2014

Pista per a resoldre el problema dels gossos i dels conills

Com pareix que resulta el problema un poc difícil ací vos deixe una pista. Ànim i a intentar-ho. Recordeu que heu d'explicar la vostra solució, que teniu de temps fins el dijou i el qui el resolga té premi.

diumenge, 2 de febrer del 2014

Diari d'aula de 1r C...avui l'escriuen Sergio i Paula


Hui publicaré primer l’entrada del diari que Sergio va intentar enviar el dimecres però que degut a problemes tècnics (enviar el missatge a través d’un comentari en lloc de enviar-lo per correu electrònic) no va ser possible mostrar-la el dia corresponent. Després publicaré la de Paula.

Hola sóc Sergio
Hui Amparo no ha vingut perquè es trobava malalta. L’ha substituït Anna professora de francès que no ha pogut corregir cap examen...Els deures són fer la fitxa que ens ha repartit Andreu, el cap d’estudi, i que li havia enviat Amparo per correu.

Hola sóc Paula M. de 1C
Hui ja ha vingut la professora. Quan hem començat la classe, Amparo ens ha repartit els càlculs mentals de nombres positius i negatius que vam fer la setmana passada. Hem comentat que els resultats no han sigut massa bons i que de segur si la férem ara eixiria molt més millor. Per això ella ha dit que en prepararia altra. Després ens hem posat a corregir la meitat  dels exercicis que havíem de fer per a deures, tots d’operacions combinades. En acabar, la mestra ens ha explicat les potències dels nombres enters, hem vist que el resultat de les potències de base positiva sempre serà positiu i que el resultat de les potències de base negativa serà positiu si l’exponent és parell i negatiu si l’exponent és imparell.
Ens ha posat els deures i abans d'anar-se'n li hem donat unes fulles que ens va donar ahir Andreu per a que les corregira.

Deures: pàg. 89 ex: 1, 2, 3, 4, 5 i 6.